fredag 17 december 2010

Mys

NM sitter under sitt Labantäcke i morbrors knä och tittar på Teletubbies. Det är snart dags för välling och godnatt.
Vi är hos mormor och morfar. Snart är det jul.
Och när julen är över och det nya året har börjat är det så småningom dags för flytt. Det känns blandat. Jag ser fram emot att få flytta in i det nya huset. Men jag kan inte helt ta in att vi inte kommer att bo kvar i det gamla. Att jag och Frk A inte kommer att bo ihop på heltid.
Nej, jag kan inte ta in det.
Så jag väntar med det. En sak i taget.
Snart är det jul.

2 kommentarer:

knasokalas sa...

Du är välkommen hem i alla fall! Jag hänger inte riktigt med i turerna, men kommer du gå tillbaks till ditt jobb här igen då? I så fall kanske vi kan få ihop en lunch!:-)

FT sa...

Tack för det! :-) Jo, jag kommer tillbaka till mitt gamla jobb, så visst ska vi äta lunch! Det ser jag fram emot!