onsdag 5 januari 2011

Febernalle

Jag brukar ofta fråga Frk A om inte NM känns lite varm. Det gör han aldrig enligt henne, och då känner jag också att han faktiskt inte är varmare än vanligt.
Men idag var han kokhet. Frk A är inte hemma så jag hade ingen att fråga, och jag tyckte inte heller att jag behövde fråga någon. Så varm var han. Fram åkte feberbjörnarna - små klisterlappar i nalleform att sätta i pannan på den lilla - för att bekräfta den förhöjda temperaturen. Febernallen sa som Frk A brukar säga, men den här gången fortsatte jag att tycka att han var kokhet, trots försäkringar om motsatsen.
NM var dock ganska mycket som vanligt. Full fart. Lite mer mammig och gosig än vanligt kanske, och möjligen lite tröttare. Men trött är han ju ibland.
Så jag tänkte att nallen säkert hade rätt, och jag fel som vanligt.
Men när det var dags för bad framemot kvällen tyckte jag fortfarande att han var väldigt, väldigt varm. Jag letade fram en gammal hederlig termometer och testade igen.
39,7 grader.
Lilla söta skrutt.
Och lögnaktiga gamla feberbjörn!

1 kommentar:

FC sa...

Ehm... jag har ingen aning om vad en febernalle är men om jag någon gång försöker köpa en kanske du kan stoppa mig? Låter liksom inte så trygg.