torsdag 24 februari 2011

Den homofobiske kiropraktorn

Jag åkte till akuten igår. Det var omöjligt att ta sig igenom dagen utan starkare smärtstillande, och eftersom det inte finns någon fungerande vårdcentral där jag just nu är fick det bli akuten. Tabletterna hjälper en del och idag fick jag en tid hos en kiropraktor.
Jag har varit hos kiropraktorer två gånger i mitt liv. Det har inte varit så bra. De har mest pratat en massa flum och inte gjort några direkt knakande behandlingar på det sätt jag trott att kriopraktorer skulle göra. Men idag så träffade jag en knäckkiropraktor! Han lyckades göra underverk med min rygg. Visst gör det fortfarande ont, men jag kan gå, jag kan stå, jag kan sitta utan att grimasera och ge ifrån mig mer eller mindre kvävda skrik.
Och det var inget flumsnack alls.
Däremot var den skicklige kiropraktikern den största homofob jag träffat. Och faktiskt inte på något direkt otrevligt sätt. Han hade "helt enkelt" en fobi för bögar och berättade om tidigare erfarenheter av att ha blivit uppvaktad av killar. Han såg helt gråtfärdig ut när han pratade om detta.
Snacka om att vara skräckslagen!
Frågan är bara för vem?

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Men gud vilken idiot. Och det sa han bara sådär?

FT sa...

Ja, bara sådär... och egentligen är det nog jag som gjort förskönande omskrivningar, för det lät mycket, mycket värre. Han hade ingenting emot tjejer (inget hot...) men bögar var det otäckaste som finns... Han kunde inte hålla tillbaka det när han fick höra att jag är tillsammans med en tjej. Tänk att man kan förstå så lite om vad man avslöjar om sig själv när man är så VÅLDSAMT fördomsfull...
Men som sagt... duktig på ryggar är han. Jag är nu helt smärtfri sedan en timme tillbaka och det är UNDERBART!

Jag vill jag kan... sa...

Om man blir stött på av sitt eget kön så tycker jag att de tär en enorm komplimang faktiskt, sen kanske man inte vill stöta tillbaka men det är ju oviktigt i sammanhanget.

Jag tror ibland att ngn som blir så rädd, mer är rädd för att de ska tycka om det eller för att det ska "smitta". Varför annars reagera så starkt?

Vad skönt att han var duktig iaf!

Annaomlivet... sa...

Var du till ngn i vår kommun då? Jisses! En del människor har en del att lära sig...

O nej, "ingen fungerande vårdcentral" var ett snällt o fint uttryck tycker jag...

skönt att ryggen mår bättre iaf!