torsdag 10 mars 2011

Bara liv i största allmänhet

Den förlängda helgen tog slut igår och jag körde Frk A till Arlanda. Men det var inte särskilt sorgligt eftersom vi var eniga om att hon nu bara åker dit och jobbar en vecka, sen kommer hon tillbaka igen. Och om inte alltför många veckor får vi tillgång till nya huset, och då blir det ännu lättare med det här pendlandet. För tillfället är vi lite som statslösa romer, bor lite här och där, men med det viktiga undantaget förstås att vi har turen att inte bli utslängda från den vanliga världen.

Jag sitter på pendeltåget på väg till jobbet. Det är jättekul att arbeta tycker jag, men inte så lätt att lämna NM på morgonen. Men idag förgyllde jag hans dag när han skulle vinka hejdå genom fönstret, för idag körde mamma iväg till pendelparkeringen i nyinköpt bil, hämtad igår. Han skrattade jättemycket åt det och vinkade med båda sina små händer. Det är så skönt att se att han börjar bli pigg igen, efter helgens magsjuka.

Min rygg har gått sönder igen. Måste uppsöka kiropraktorn. Om några dagar kommer svaret från skiktröntgen och jag ska få veta varför det gör så satans ont.

Inga kommentarer: