fredag 6 maj 2011

Dagiskillen och mamman

Det går bra med dagisinskolningen. NM är nyfiken och nöjd med att leka med alla spännande saker. Han är också trygg med fröken B som också är hans kontaktperson. Om det är något han vill går han till henne, tar hennes hand och drar henne dit han vill, precis som han gör här hemma med oss. Idag är första dagen som jag lämnat honom där och gått hem. Vi bor ju också precis bredvid, så jag är snabbt där om de ringer.
Duktiga killen, som nu kan ta sig både uppför och nerför trappor, som springer runt och sjunger mamma, mamma och putte, putte, putte. Bland annat. Bil, bil, bil och bilar är andra favoritord.

Frk A är igång och målar i huset. Nu är det tvättstugan som får sig en massa omgångar. För egen del är jag obeskrivligt och urtråkigt trött hela tiden. Jag hoppas på att få mer energi snart, snart. Längtar efter att få sova en hel natt snart igen. Det har inte varit så mycket av den varan på ett tag. NM håller på att få en massa kindtänder på en gång, och det stör givetvis sömnen. Men i eftermiddag kommer mormor och morfar och hämtar NM. Frk A och jag ska ut och äta tillsammans med Marius onklar. En försenad julklapp från dem till oss. Så det blir avsteg från Viktväktarpoängräknandet. Eller rättare sagt är det veckobonusen som utnyttjas.
BMI är nu nere på 23,2. Otroligt skönt!

Inga kommentarer: