fredag 1 juli 2011

Lyx x 1000

Men det är ju ingen hejd på lyxen här!
Frk A kom sent igår och jag höll mig för ovanlighetens skull vaken ända tills dess! Och trots att vi somnade först vid tolv blev det nästan sex timmars i stort sett sammanhängande sömn. Jag börjar känna mig som en ny människa, eller en nygammal kanske.
Idag är jag ledig. Frk A jobbar, för hon har faktiskt fått jobb här i Stockholm. Jag är så stolt över min fantastiska tjej som gick på en intervju för ca två veckor sedan, och började jobba dagen efter. Bara så där.
Jag har lämnat NM på dagis och gått hem igen. Sorterat tvätt och sitter nu och lyxsurfar med en kaffe. Jag ska in på ett kort möte på jobbet, men sen är jag ledig igen. Kanske får jag äntligen tid att packa upp de sista kartongerna och göra en mer definitiv sortering av saker i klädkammaren än det provisoriska halvkaos som råder därinne just nu.
Förresten har jag nog inte skrivit att dagiskillen nu har vant sig vid sin nya tillvaro och älskar den! Han börjar få små kompisar och blir glad när vi ska gå dit. Inte särskilt ledsen när jag går.
Och gräsmattan och häcken är nyklippt. Imorgon har vi barnvakt och då ska vi ha fest.
Liv liv liv, så skönt!

1 kommentar:

nylsa sa...

Underbart att läsa! Förstår att du är stolt över frk A, hon är fantastisk, och du med.
Massa lyx till er båda!