fredag 29 oktober 2010

En underbar natt, och förmiddag

Igår eftermiddag skippade sonen eftermiddagsluren. Han stod upp i spjälsängen, hoppade upp och ner, skakade galler, kastade sig ner i madrassen och höll på att skratta ihjäl sig varje gång jag kom in för att lägga honom ner. Efter en timme var det bara att ge upp.
Jag var lite rädd när barnvakten kom, att han skulle vara helt hopplös på kvällen när jag var på kurs, men han hade skött sig alldeles utmärkt, och när jag kom hem somnade han snabbt.
Och sov. Och sov. Och sov. Tolv timmar i sträck, ända till klockan kvart över sju! Underbart!

Idag har vi varit och lekt hos NMs kompis M. M har så många roliga leksaker och det var high life ända tills det var dags att åka hem. Och väl hemma föll NM ögonblickligen i sömn i sin säng.
Det är så fantastiskt när allt bara fungerar!
Och mamma har fått umgås och prata danska hela förmiddagen. Jag tror vi hade nästan lika roligt, jag och NM.

Inga kommentarer: