söndag 7 november 2010

Dop och ålderdom

Dopceremonin igår var jättefin, och det lutar nog åt att vi vill att NM också ska döpas. Men frågan och när och var kvarstår fortfarande. Kanske tar vi tag i den, endera dagen... Det är ju lite bra om det hela blir av innan han fyller 10 år...

Eftersom vi har haft möjlighet till barnvakt hela veckan av mina föräldrar som är på besök, passade Frk A och jag på att gå ut igår kväll. Dansa, skulle vi.
Vi började kvällen med middag på en indisk restaurang. Därefter navigerade vi med hjälp av vår Köpenhamnska gaymap till ett ställe som vi först inte kunde hitta ingången på, och som sedan visade sig hade slagit igen. Så vi gick till Masken och tog en öl.
Och fick en liten chock över hur gamla vi har blivit.
Alla var så unga. Så otroligt, osannolikt unga.
Vi satt som de mammor vi ju också är och halvkvävdes i röken. Om ett ställe är tillräckligt LITET får man fortfarande röka på krogen i Köpenhamn. Sjukt men sant.
Även om vi inte drog blickarna till oss som något annat än två lite småborgerliga morsor på stan så hade vi jättetrevligt. Och roligt åt dem vi såg.
När klockan var elva gick på över gatan till Cosy bar och tog varsin cola. Där kände vi oss inte alls fullt lika gamla.
Men trötta.
Och någon dans hann det aldrig bli.
Vi lämnade stället vid kvart i tolv. Även om det var väldigt tidigt att komma hem, för två som bestämt sig för att dansa, så var det längesen jag kom hem så sent som halv ett på natten.
Trots vår upptäckt av vår begynnande ålderdom var det en bra kväll.

3 kommentarer:

Julia sa...

Vi brukar också försöka ta oss ut för att dansa, men det har hittills gått ganska dåligt. Vi hamnar på Roxy med ett glas vin, blir trötta, försöker ta oss därifrån, ställer oss i nån kö och slås av hur miniunga alla andra är. Sedan går vi hem!

/Tant under 30

Tudorienne sa...

Vi ska börja dansa hemma har vi sagt.

Anonym sa...

Dansar gör jag på privata fester, men det känns jättekonstigt att gå ut på lokal och dansa. Jag känner mig precis så konstig som jag kände mig på de där strejta ställena jag envisades att gå till på 90-talet. Bra gjort att hålla ut så länge som ni gjorde, vi brukar komma hem vid elva när vi gör försök till clubhopping.