måndag 8 november 2010

Vinter och vikt

Det börjar bli vinter här. Inatt har det varit riktigt kallt och vattenpölar hade frusit till is på morgonen. Det är inte den roligaste tiden som väntar, men vintern kommer sannolikt på det stora hela att vara mildare här än i Stockholm. Det är något att vara glad över tycker jag.

NM springer omkring som ett litet vimmelskaft i huset. Tittar upp och ner medan han rusar fram, har händerna på ryggen och vinglar. Dock oftast utan att ramla.

Han äter väldigt bra just nu. Det är skönt. Jag tror att han har gått upp lite i vikt medan mormor och morfar har varit här. Det är bara bra. Lillparveln var för en vecka sedan 81,5 cm lång och vägde 10,6 kg. Jag känner bebisar som är betydligt yngre, hans faetter till exempel, som väger mer än honom. Men så är han ju också ett oerhört, ja verkligen oerhört, aktivt litet barn...
Tack och lov för att vi lyckades få ordning på sömnen!!!

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Men vad är ett vimmelskaft? Är inte det en gata i Köpenhamn?

FT sa...

Jo, det är en gata. Jag vet inte vad det betyder, men det låter gulligt tycker jag. Och vingligt :-)

Helena C sa...

Same, same but different! Förra årets Malmövinter var nog det värsta jag varit med om... Skulle inte vara så säker på att Kbh-vintern blir bättre än Sthlm-diton...