onsdag 3 november 2010

Full frys

Jag bor tillsammans med en hamster, och det har smittat av sig på mig. Vi handlar väldigt mycket mat.
Idag har jag gått igenom innehållet i vår frys. Eller rättare sagt våra frysar. Vi har två stycken jättestora frysar (ca 175 cm höga), och de är fulla båda två. Jag tror vi har mat för minst ett halvår i dem!
Vad sägs till exempel om:
  • 6,5 kg wokblanding
  • 3 kg haricots verts
  • 4,5 kg bönor
  • 5,5 kg quornprodukter
  • 4 kg oxfile
  • 2 lammlår
  • 30 stora fiskfiléer
Och detta var alltså enbart det vi har mest av...
Vi borde klara oss ett tag.

2 kommentarer:

KaKi sa...

Om vi svenskar belägrar er är ni i alla fall förberedda ;-)

(kan du ändra säkerhetsiställningarna? För open-id får jag aldrig att fungera - jag är normalt sett FC)

Anonym sa...

Ni har redan belägrat oss... Har du sett hur många svenska bilar som kör runt i Kbh??????
Frk. A.