tisdag 22 februari 2011

Vardagssaknad

Det blev en bra vecka trots allt. NM tillfrisknade snabbt och vi har haft en mysig och rolig vinterferie. Nu har familjen April återvänt till Danmark, men nästa fredag kommer Frk A tillbaka.
Det jag saknar mest när vi är så här långt borta från varandra är vardagen. Att bara ha möjlighet att säga något oviktigt i förbifarten. En få en kram och en puss när man passerar varandra i all hast. Att bara vara i närheten av varandra.
Men man får lov att vänja sig vid det här också. Vi har ju provat det förr.

Idag har NM och jag varit på öppna förskolan. Jag märker hur mycket jag har saknat kontakt med föräldrar till barn i samma ålder som NM! Det är minst lika nyttigt för mig som för honom att se hur andra barn i hans ålder är och beter sig, och att se hur deras föräldrar förhåller sig till dem.
Men nu är min ledighet snart slut... Om en vecka börjar jag jobba igen.

Inga kommentarer: