fredag 27 maj 2011

Sjuk

Jag är sjuk. Har gått hem från jobbet. NM är kvar på dagis, han behöver ju vänja sig vid att vara där... Dessutom har jag feber och behöver vila. Men Gud så fel det känns att han är där när jag är här... och fy sjutton så dåligt samvete jag har över det när han är så ledsen när jag går därifrån...
Imorse började han snyfta ganska uppgivet så snart vi kom in och tog av skorna. När jackan hängdes på kroken började han argt babbla, peka på sin jacka och sin överkropp, på skorna i hyllan och på sina fötter och sedan på dörren.
- Mamma, vi ska gå. Jag ska inte vara här!
Det var ju det han sa. På sitt sätt.
Fy tusan så ont det gör.

1 kommentar:

Yevonde sa...

åh det gör ont i mitt hjärta med. Vi har massa tid kvar hemma, men jag har ångest över dagis redan. :( Hoppas lill-killen börjar tycka det är kul snart!