torsdag 10 november 2011

Otillräcklig

Lilla NM är sjuk. Igen, igen. Inte roligt. Över 40 graders feber, oro och flämtande andning på nätterna. 39 grader på dagen. Men förvånansvärt pigg ändå. Det är mer än vad man kan säga om mig.
Dåligt med sömn på nätterna. Fullt med tankar på jobbet, där det känns som jag borde vara. Pusslande för att få barnvakt för att kunna åka in och göra de viktigaste mötena på arbetet. Ett stort hus som kräver alldeles vardagligt och allmänt underhåll. Tvätt, disk, mat till barnet och helst mig själv också.
Och därutöver vill jag gärna ha lite socialt liv och kärleksliv.
Jag räcker inte till just nu.
Jag har det bra.
Men jag räcker inte...

2 kommentarer:

nylsa sa...

Stackars NM och stackars dig! Hoppas han frisknar till och att du snart kan sova ut.
Kram!

FC sa...

Stackare ni. Jag hoppas förstås att det redan är bättre. Att febern gått ned och det inte är så mycket otillräckligt längre. Kram